Program ukazuje eksplorację niezwykłych kombinacji instrumentów w kompozycjach czołowych twórców niemieckich XVII stulecia. Zespoły instrumentów smyczkowych, dętych drewnianych i dętych blaszanych wykorzystywane były w różnych konfiguracjach zarówno w samodzielnej muzyce instrumentalnej, jak i w wokalnej muzyce religijnej. Niezwykłe zestawienia barw skrzypiec, kornetów, fletów prostych, trąbek, puzonów i dulcianów mogły służyć ilustracji tekstu lub ewokowaniu określonego charakteru, czym olśniewały słuchaczy. Ów „teatr instrumentalny”, poprzedzający ukonstytuowanie standardowych zespołów późnego baroku i klasycyzmu, jest jedną z najbardziej spektakularnych osobliwości muzycznych XVII wieku.
Wykonawcy
Anna Zawisza – sopran
Piotr Olech – alt
Maciej Gocman – tenor
Andrzej Zawisza – bas
Justyna Skatulnik, Katarzyna Cendlak, Katarzyna Olszewska, Victoria Melik – skrzypce
Marleen Leicher, Cathérine Renno – kornety i flety proste
Marian Magiera, Paweł Durowski – trąbki
Andreas Neuhaus, Tural Ismayilov, Wim Becu – puzony
Adrian Rovatkay, Moni Fischaleck, Beniamin Lewi – dulciany
Marcin Szelest – organy, kierownictwo artystyczne